„За“ или „Против“, но електромобилите са тук, за да останат. Да, има сериозни проблеми в последно време с продажбите им, но интересното е, че самите продажби са на рекордно високо ниво. Тогава? Проблемът е, че темповете на растеж се забавиха и не отговарят на очакванията, а не че няма търсене. Напротив, анализите са, че още през 2025 г. тенденцията ще се промени и делът на продажбите на нови автомобили ще надскочи 20-процентната граница, дори може да се приближи до 24%.
Затова е повече от разбираем интересът, който електромобилите будят. Последният носител на приза „Автомобил на годината в Европа“ е Renault Scenic E-Tech. Вероятно новият също ще е такъв, тъй като 5 от 7 от финалистите са или изцяло електрически, или имат електрическа версия.
Ето и кои са финалистите в конкурса „Автомобил на годината в Европа“: Alfa Romeo Junior, Citroеn е-C3/C3, Hyundai Inster, Kia EV3, Renault 5 / Alpine A290, Cupra Terramar и Dacia Duster.
Последните два модела не са електрически. Нашето внимание привлича Duster, благодарение на който Dacia за пръв път влиза във финала на конкурса. Новият Duster направи качествен скок в развитието си, като продължава да предлага съотношение цена-качество, което е ненадминато. При това с изключително сериозни офроуд възможности.
Към това добавяме и факта, че за пръв път моделът идва с хибридно задвижване със 140 к.с., състояща се от 1,6-литров атмосферен двигател и два електромотора. Но клиентите избират двугоривната LPG версия, която е изключителна на дълги разстояния.
Победителят ще бъде обявен на 10 януари след гласуване на 60 автомобилни журналисти от 23 държави.